Volgens de politie is het aantal diefstallen van gereedschap in 2018 uitzonderlijk hoog. Cobouw vermeldt op hun website dat politiewoordvoerder Annemarie de Mooij aangaf dat er in een paar maanden tijd 1500 aangiften binnenkwam in Den Haag. De Mooij stelt dat dit aantal bijzonder hoog is. In heel Nederland neemt de diefstal van gereedschap toe. In 2017 werden er 8.000 aangiftes gedaan van gestolen gereedschap uit bedrijfsvoertuigen. 2018 sluit naar alle waarschijnlijkheid af als recordjaar.
Inbraak in bedrijfsauto’s gebeurt al jaren, maar de manier waarop er wordt ingebroken verandert snel. Zo worden bussen steeds vaker geopend door middel van de zogeheten Turbo Decoder. Inbrekers openen de bus zonder schade en pakken snel het meest waardevolle gereedschap. Dit zit meestal in opvallende systainers met het merk erop. Ook worden de methodes Relay Attack en Key Jamming steeds populairder. Alle genoemde methodes kosten de inbreker slechts een paar seconden en jij blijft achter met een lege laadruimte!
Het zonder braakschade openen van een bus wordt steeds makkelijker gemaakt voor het dievengilde. Dit komt vooral doordat er weinig geïnnoveerd wordt op het gebied van standaardbeveiliging in een bedrijfsauto. Wij noemen de standaard sloten altijd schijnveiligheid. Gebruiksvriendelijk zijn ze vaak wel. Sommige auto’s gaan open als je in de buurt bent en dicht als je weg loopt. De eerste bussen met deze optie doen hun intrede al.
De enige manier om inbraak zoveel mogelijk tegen te gaan is door zelf te investeren in een oplossing om het de inbrekers tenminste een stuk moeilijker te maken. Investeren in iets wat je misschien niet gaat overkomen is niet leuk. Daarnaast moet je ook nog gaan kiezen waarin je gaat investeren.
Naast de bekende Trekhaaksloten bieden wij, om de beveiliging compleet te maken, ook Schuifdeursloten (zijdeursloten) aan. Wil je liever een totaaloplossing, wat indien gewenst onzichtbaar zijn werk doet, kunnen wij de Carbolt 103 inclusief montage door een erkende monteur op locatie aanbieden.
Wat de Carbolt 103 onderscheidt van andere oplossingen is de plaats van waaruit het slot kan worden bediend. De Carbolt 103 wordt, in tegenstelling tot andere oplossingen, aan de binnenkant van de laadruimte gemonteerd en kan alleen worden bediend door middel van een slot in de bestuurderscabine van de bus.
Bijkomende voordelen van de Carbolt 103 is dat de restwaarde van de bedrijfsauto intact blijft. Er worden immers geen sloten aan de buitenkant van de bus bevestigd. Dit betekent: geen gaten in het kostbare en gevoelige plaatwerk! Daarnaast heeft de 103 van Carbolt geen last van (weers)invloeden van buitenaf. Het systeem is daardoor uiterst betrouwbaar te noemen.
De Carbolt 103 bieden wij alleen aan inclusief montage. Naast dat dit een eis is van de fabrikant HB-Pro is het ook niet meer dan logisch. De montage is vrij complex en moet uiterst nauwkeurig uitgevoerd worden. Wij monteren de 103 al bijna 7 jaar en dat vaak 6 dagen per week. Het is voor ons niet iets wat we erbij doen. Busbeveiliging is onze core business!!
Kunnen jullie een prijsvoorstel doen voor het 103 systeem? Ze hebben mijn Mercedes Vito opengebroken in Maasland.